Zgodny z prawem proces rejestracji do aplikacji będzie przebiegał różnie w zależności od profilu użytkownika – inaczej w przypadku np. dziecka, pacjenta czy pracownika.
Jak zaprojektować proces rejestracji do aplikacji?
Dzieci poniżej 13 roku życia nie mogą samodzielnie zawrzeć umowy. Klient B2B powinien być reprezentowanych przez osobę uprawnioną do zawierania w jego imieniu kontraktu. Podobnie jest w przypadku pacjenta czy pracownika – ich proces rejestracji też wymaga spełnienia pewnych specyficznych reguł, które są przewidziane dodatkowymi przepisami.
Proces rejestracji do aplikacji w przypadku użytkownika:
DZIECKO
- weryfikacja wieku – użytkownik wpisuje datę urodzenia
- dziecko poniżej 13 lat – konto zakłada rodzic i wskazuje dziecko jako użytkownika
- dziecko od 13 lat – samodzielna rejestracja oraz oświadcza, że posiada zgodę rodzica albo w określonym terminie ją dośle (dołącz wzór zgody)
KLIENT B2B
- klient B2B – reprezentant całej firmy:
- dedykowana ścieżka rejestracji
- checkbox na załączenie umocowania (zwłaszcza w przypadku odpłatnej aplikacji)
PACJENT
- ograniczony zakres danych art. 25 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta np. numer pesel, imię i nazwisko – wystarczy standardowa zgoda. Adres e-mail, numer telefonu – wymagana dodatkowa zgoda
PRACOWNIK
- ograniczony zakres danych art. 22 (1) Kodeksu Pracy np. data urodzenia i dana kontaktowa wskazana przez pracownika – wystarczy standardowa zgoda. Przesłanie zdjęcia – wymagana dodatkowa zgoda
W kolejnym artykule opowiem jakie zbierać dane o użytkowniku i na jakiej podstawie prawnej – zgody czy umowy.