Czy w warunkach pracy zdalnej odpowiednio zadbaliście o bezpieczeństwo pracowników, poufność firmowych informacji i sprzęt służbowy.
Jak zadbać o poufność informacji firmy w pracy zdalnej?
Przez ostatnie dwa tygodnie każdy z nas był, a niektórzy nadal są, zajęci organizowaniem pracy w nowych warunkach. Warto aby tym zasadom i zwyczajom nadać formalny charakter. Dzięki temu wyznaczysz swoim pracownikom i współpracownikom pewne ramy działania, a swojej firmie zapewnisz większe bezpieczeństwo prawne.
1. Określ jasne zasady pracy zdalnej
Pracownicy/współpracownicy zyskają jasność co do twoich oczekiwań. Łatwiej też utrzymasz dyscyplinę pracy. A przede wszystkim zapewnisz bezpieczeństwo pracy zdalnej.
2. Zadbaj o poufność informacji firmy
3. Zobliguj pracownika do szczególnej rozwagi w sposobie przechowywania firmowych informacji oraz używania służbowego sprzętu
4. Przygotuj i podpisz wymagane dokumenty
Jeśli chcesz być w pełni zabezpieczony podpisz z pracownikami/współpracownikami komplet dokumentów:
Regulamin_pracy_zdalnej
Za_cznik_nr_1_do_Regulaminu_pracy_zdalnej_polecenie Za_cznik_nr_2_do_Regulaminu_pracy_zdalnej_wniosek Za_cznik_nr_3_do_Regulaminu_pracy_zdalnej_Podstawowe_wymogi_bezpiecznej_pracy_zdalnej Porozumienie_zachowanie_poufno_ci_powierzenie_mienia
Jeśli ten komplet dokumentów to dla ciebie za duży formalizm, a chcesz zapewnić sobie minimum bezpieczeństwa, to podpisz chociaż Porozumienie (ostatni z dokumentów do pobrania). Sprawdź w jaki sposób, w warunkach pracy zdalnej, podpisać te dokumenty aby były skuteczne.
Masz pytania? Zadzwoń
Potrzebujesz pomocy z dostosowaniem dokumentów do potrzeb twojej firmy?